Vi byter system – Kommer du som kund märka någon skillnad?

2017-09-15

Den 25 september byter Nordic Green Energy kund-och faktureringssystem. Vi har ställt ett par frågor till vår chef för privatkund, Caroline Ryding-Berg, om detta.

Kommer det nya systemet innebära någon skillnad för mig som kund?
– Det nya systemet kommer främst förenkla våra interna processer. Men våra kunder kommer också märka skillnad. Våra handledningstider kommer bli kortare, vilket gör att du som kund kommer kunna få svar snabbare. Vi får större fokus på digital kommunikation som E-post, sms och erbjudande. På så sätt får du som kund information snabbare. Dessutom är det ju bättre för miljön.

Vi kommer också förnya och förbättra kundportalen Mina sidor. På Mina sidor kommer du kunna se fakturor och förbrukning över tid. Du kommer också kunna ta del av erbjudanden och enkelt flytta elavtalet till ny bostad eller teckna ett nytt.

Kommer det bli några problem under övergången?
– Måndagen 25 september kommer vår kundtjänst hålla stängt. Men självklart kommer du fortfarande ha möjlighet att skicka frågor till info@nordicgreen.se. Mellan den 25-29 september kan det också dröja något längre än vanligt att få svar från oss. Men annars ska det flyta på som vanligt.

Vår proffsiga kundservice hjälper dig gärna.

Kundservice hjälper dig:

Få grön el hemma!

Just nu får du som privatkund 300kr i rabatt när du tecknar ett grönt elavtal. Välj om du vill hämta din el från sol-, vind-eller vattenkraft.

Teckna ditt elavtal här!