Vi byter system – Kommer du som kund märka någon skillnad?

2017-11-03

Den 25 september bytte Nordic Green Energy kund-och faktureringssystem.
Vi har ställt ett par frågor till vår chef för privatkund, Caroline Ryding-Berg, om vad systembytet innebär.

Kommer det nya systemet innebära någon skillnad för mig som kund?– Det nya systemet kommer främst förenkla våra interna processer. Men våra kunder kommer också märka skillnad. Våra handledningstider kommer bli kortare, vilket gör att du som kund kommer kunna få svar snabbare. Vi får större fokus på digital kommunikation som E-post, sms och erbjudande. På så sätt kommer du som kund få information snabbare. Dessutom är det ju bättre för miljön.

Vår kundportal Mina sidor har förnyats och förbättrats. Där kan du nu se fakturor och förbrukning över tid. Du kan också ta del av erbjudanden och enkelt flytta elavtalet till ny bostad eller teckna ett nytt. Nya inloggningsuppgifter för Mina sidor skickas till dig via mail om du registrerat en mailadress hos oss.

Kommer det bli några problem under övergången?

– Det uppstod tyvärr problem med fakturering och bekräftelsebrev direkt efter bytet. Faktureringen försenades och en del av våra kunder har fått sina fakturor mycket senare än vanligt. För de kunder som fått sin faktura senare, har vi självklart flyttat fram förfallodatum. Även utskicken av våra bekräftelsebrev har försenats.

Men både utskick av fakturor och bekräftelsebrev är på gång. Och vi arbetar hela tiden med att lösa de problem som uppstått.

Har du frågor och funderingar kring detta är du varmt välkommen att höra av dig till info@nordicgreen.se.

Vår proffsiga kundservice hjälper dig gärna.

Kundservice hjälper dig: