Nordic Green Energys affärsidé är att sälja el från förnybara energikällor till företag, offentlig sektor och privatkunder i Norden. Med hjälp av enkla och prisvärda elavtal, hög servicekvalitet och en mer miljömedveten marknad har Nordic Green Energy en växande kundbas i Norden.

För att Nordic Green Energy skall uppfattas som det självklara valet behöver företaget utveckla sin kundkommunikation, sitt lojalitetsarbete med målet att skapa ännu fler nöjda kunder, växa kundbasen och minska churn.

Brinner du för att skapa lojalitetsfrämjande kommunikation, kundbasutveckling och nöjda kunder? Trivs du i en roll där du förväntas initiera, driva och genomföra aktiviteter som stärker kundbasens lojalitet?

Då är du kanske den vi söker!

Rollen
Som Customer Experience Manager är ditt ansvar och dina arbetsuppgifter kopplat till våra kunders kundresa. Målsättning med ditt arbete är att arbeta med områden som ökar kundnöjdheten och som därmed leder till en lång relation med oss. Du kommer att ha en bred roll i vår organisation och ansvara för arbetet med dels vår kommunikation mot våra kunder dels också övriga aktiviteter vi behöver göra under kundresan. I rollen arbetar du både självständigt och i tätt samarbete med kollegor, leverantörer och samarbetspartner.

Ansvarsområden & Arbetsuppgifter
– Äga kommunikationen mot befintliga- och kommande kunder, från idé till praktiskt genomförande
– Utveckla kundkommunikationen under hela kundresan, från prospektering till avslut
– Ansvara för kampanjer och aktiviteter för att förlänga och behålla kunder
– Ansvara för åtgärder för att minska avhopp (antichurn)
– Ansvara för våra avtalsvillkor mot våra kunder
– Utveckla och ansvara för externa samarbeten kopplat till kundlivscykeln
– Vara delaktig i Nordic Green Energys PR arbete

Din bakgrund
För att passa hos Nordic Green Energy och i rollen behöver du vara självgående, prestigelös, handlingsinriktad och ansvarstagande. Du trivs i en arbetsmiljö där du får vara med hela vägen från planering till utförande.

Den vi söker har ett genuint intresse för kundkommunikation, lojalitetsfrämjande aktiviteter och kundbasutveckling. Vi söker en prestigelös, ansvarstagande och självgående person med en god stilistisk förmåga, god analytisk förmåga och en doer-mentalitet som kan gå från plan till handling.

För att lyckas i rollen tror vi att:
– Du brinner för att optimera kundresan
– Du har erfarenhet av att arbeta med CRM Lime eller liknande CRM verktyg
– Du har erfarenhet av att producera digital och analog kommunikation och har ett öga för detaljer
– Du brinner för att skapa relevanta och kundanpassade erbjudanden
– Du har erfarenhet och trivs med att analysera, driva och följa upp aktiviteter och kampanjer
– Du har ett par års arbetslivserfarenhet av att skapa innehåll i olika kanaler såväl webb, sociala medier, print och e-post
– Du har erfarenhet av att driva lojalitetsskapande aktiviteter
– Du har erfarenhet av personalledning
– Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift
– Tidigare erfarenhet av liknande roller inom abonnemangsbranschen anses meriterande

Tjänsten är placerad i Stockholm, Södermalm och är direkt underställd Sverigechef.

Om företaget
Switch Nordic Green AB grundades år 2000 och var först i Sverige med att endast leverera el från 100% förnybara källor. Bolaget erbjuder el från förnybara källor till privatpersoner, företag och offentlig sektor och finns idag i Sverige och Finland. All försäljning, kundkommunikation och marknadsföring genomförs under varumärket – Nordic Green Energy. Med hjälp av enkla och prisvärda elavtal samt hög servicekvalitet, är Nordic Green Energy det självklara valet för kunden som vill ha sin el levererad från 100% förnybara källor. 2021 omsatte Switch Nordic Green över 1,7 miljarder SEK på den svenska och finska marknaden.

Sedan 2020 är Nordic Green Energy en del av norska Fjordkraft, numera Elmera Group. Koncernen Elmera Group räknas till en av de största elhandelskoncernerna i Norden med mer än 2 miljoner kunder. Elmera Group ASA (tidigare Fjordkraft Holding ASA) är börsnoterat på Oslobörsen och omsatte 15,2 miljarder NOK under 2021. I Elmera Group ingår även Fjordkraft, TrøndelagKraft och Gudbrandsdal Energi.

Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar Nordic Green med Proximo Rekrytering. Har du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jan Moström tel 070-146 18 95 eller via mail jan.mostrom@proximo.se.

Vi ser fram emot din ansökan med CV och brev så snart som möjligt, dock senast den 16 december. Urval sker löpande.

Ansökan sker via www.proximo.se