Customer Quality Manager

Nordic Green Energys affärsidé är att sälja el från förnybara energikällor till företag, offentlig sektor och privatkunder i Norden. Med hjälp av enkla och prisvärda elavtal, hög servicekvalitet och en mer miljömedveten marknad har Nordic Green Energy en växande kundbas i Norden.

För att Nordic Green skall uppfattas som det självklara valet behöver företaget utveckla sitt kvalitetsarbete i kundprocesserna och kundbemötande över hela kundresan. Brinner du för att göra kundresan bättre? Brinner du för att identifiera och utreda kundklagomål och föreslå åtgärder för att minimera risken på kundklagomål?

Då är du kanske den vi söker!

 

Rollen

I rollen som Customer Quality Manager arbetar du med kvalitetsförbättringar i våra kundprocesser och kundbemötanden över hela kundresan. I arbetet ingår att identifiera förbättringsmöjligheter i våra kundprocesser efter kontakter med kunder, medarbetare och myndigheter och därefter säkerställa att kvalitetsförbättringarna genomförs i samverkan med andra kundansvariga avdelningar (Kundservice, CRM, Back-Office).

Du kommer även att fungera som bolagets Kundombudsman, vilket innebär att du granskar och följer upp enskilda kundärenden utifrån vårt interna regelverk samt gällande lagar och regler. I ditt uppdrag som kundombudsman har du kontakt med kunder, myndigheter och andra granskande organ. Du prövar och utvärderar olika kundärenden för att säkerställa att bolaget har handlat enligt gällande regelverk.

 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

N

Identifiera och driva kvalitetsförbättringar för kunden under hela kundresan

N

Ansvara för bolagets ”code of conduct” för externa säljbolag och säljare

N

Ansvara för regelverk för externa säljbolag och övriga partners

N

Arbeta med utbildning av egen och extern personal gällande kvalitetsfrågor och SLA:er med avseende på kvalité

N

Ansvara för kvalitetskontroller och uppföljningar av kontrakterade säljbolag och säljare

N

Ansvara för kontakt med granskande myndigheter

N

Följa upp enskilda kundärenden för att lösa komplexa ärenden samt identifiera kvalitetsförbättringar i företagets egna processer

N

Arbeta med olika typer av kundanalyser

N

Driva interna mötesforum som exempelvis kvalitetsforum

 

Din bakgrund

Den vi söker har ett genuint intresse för att identifiera och utreda kvalitets- och kundklagomål, identifiera var i kundlivscykeln klagomål uppstår och initiera kvalitetsförbättrande processer. Du motiveras av att arbeta i en bred roll i ett mindre bolag, där du ges en möjlighet att bygga upp och sätta ramverket för Nordic Greens kvalitetsarbete. Som person är du en nyfiken, analytisk och processorienterad person som trivs med att ha många kontakter och driva förändring.

 

För att lyckas i rollen tror vi att:

N

Du har ett genuint intresse för att hitta lösningar som både är bra för kunden och företaget

N

Du har erfarenhet och fallenhet för att förstå och kartlägga orsakssamband

N

Du har erfarenhet av att driva förbättring-/förändringsarbete gällande kundprocesser

N

Du har goda kunskaper i MS office i allmänhet och excel i synnerhet

N

Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift

N

Tidigare erfarenheter av kvalitetsarbete inom abonnemangsbranschen, kundservice eller direktförsäljning inom B2C är meriterande

N

Erfarenhet av GDPR frågor på en generell nivå

 

Tjänsten är placerad i Stockholm, Södermalm och är direkt underställd Affärsområdeschef B2C.

 

Intresserad?

I den här rekryteringen samarbetar Nordic Green med Proximo Rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jan Moström tel 070-146 18 95 eller via mail jan.mostrom@proximo.se.

Vi ser fram emot din ansökan med CV så snart som möjligt, dock senast den 24:e oktober. Urval sker löpande.

Ansökan sker via www.proximo.se