Pressbild.

HiQ satsar digitalt tillsammans med oss

Tillsammans med IT- och Managementkonsultbolaget HiQ har vi förbättrat den digitala kommunikationsplattformen

2015-04-15

Elmarknaden upplevs av många som krånglig och många drar sig för att byta elbolag. Med nya hemsidan önskar Nordic Green Energy kommunicera på ett enkelt och lättförståeligt sätt. Genom intervjuer och workshops har HiQ definierat vad Nordic Green Energys kunder efterfrågar.

— Vi satsar ständigt på att ge våra kunder hög servicekvalitet. Tack vare kommunikationsplattformen som HiQ utvecklat, har vi ett ännu starkare erbjudande. Samtidigt frigör vi resurser som kan fokusera ytterligare på visionen om ett grönare samhälle, säger Jan Inge Johnsen, VD på Nordic Green Energy. Den nya hemsidan är responsiv, vilket gör den tillgänglig för användare oberoende av var man befinner sig.

— Vi har märkt att allt fler av våra besökare på hemsidan använder smartphones och surfplattor. Både för att söka information och för att teckna nytt elavtal. Vi vill såklart anpassa oss till denna utveckling så att vi alltid är lättillgängliga för våra kunder,
säger Mikael Söderman, CMO på Nordic Green Energy.

— Arbetet med Nordic Green Energy är ännu ett uppdrag där vi förenklar för kunder och medarbetare, något vi bara blir bättre och bättre på. Effektivisering och förenkling har aldrig varit viktigare, säger Lars Stugemo, VD och Koncernchef på HiQ.

Vår proffsiga kundservice hjälper dig gärna.

Kundservice hjälper dig:

Få grön el hemma!

Just nu får du som privatkund 300kr i rabatt när du tecknar ett grönt elavtal. Välj om du vill hämta din el från sol-, vind-eller vattenkraft.

Teckna ditt elavtal här!