Flytta företagets gröna elavtal till ny adress.

Flytta din el

Flyttdagen närmar sig med stormsteg och du har mycket att tänka på. Glöm inte att flytta ditt elavtal till din nya adress. Följ vår enkla flyttguide och du kan vara säker på att du har grön el på den nya adressen.

Flytta din el - steg 1.

Kundservice hjälper dig:

08-20 51 00

…eller fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig:

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Flytta din el - steg 2.

Kontakta nätbolaget

Kontakta ditt nätbolag (både ditt nuvarande och nya) och anmäl att du ska flytta. Av nätbolaget får du ett nytt s k anläggnings-ID på 18 siffror samt ett områdes-ID på 3 bokstäver (ex STH) för din nya adress. Vi behöver uppgifterna när vi kontaktar dig.

Vid förändrat elområde och/eller stor förändring i årsförbrukning måste ett nytt avtal tecknas.

Undvik anvisnings/tillsvidareavtal.

Spara pengar på att flytta ditt elavtal!

Om du inte gör ett aktivt val får du automatiskt ett s k Anvisningsavtal av ditt nätbolag.

Anvisningsavtal är oftast dyrare än om du själv tecknar elavtal.

FRÅGOR OM FLYTT

VAD HÄNDER OM JAG INTE VILL TA MED MITT NUVARANDE ELAVTAL TILL DEN NYA ADRESSEN?
Kontakta ditt nätbolag och meddela att du flyttar. Nätbolaget kommer då att meddela oss att du flyttar. Vi avslutar ditt elavtal per det datum du meddelat nätbolaget. För att vi ska kunna skicka en slutfaktura behöver vi din nya faktureringsadress.
VILKA UPPGIFTER BEHÖVER NI FÖR ATT TECKNA NYTT ELAVTAL?
Vi behöver veta den nya adressen, anläggningsuppgifter (Anläggnings-ID och Områdes-ID – finns på elfakturan) och vilket datum du flyttar till den nya adressen.
NÄR SKA JAG SENAST ANMÄLA FLYTT TILL ER?
Det är viktigt att du anmäler flytt så snart som möjligt för att undvika att hamna på ett dyrt anvisningsavtal. Är det kort tid kvar till inflyttningsdagen är du välkommen att kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

Vår proffsiga kundservice hjälper dig gärna.

Kundservice hjälper dig: