Flytta din el med oss

Är det dags att flytta? Oroa dig inte, vi på Nordic Green Energy hjälper dig med elen.

Enkelt och smidigt

Det är enkelt att flytta elen. Fyll i informationen i formuläret nedan och du kan vara säker på att du har grön el och det bästa elavtalet på den nya adressen.

Anmälan & Anläggnings-ID

Kontakta ditt nätbolag (både ditt nuvarande och nya) och anmäl att du ska flytta. Av nätbolaget får du ett nytt ”anläggnings-ID” på 18 siffror samt ett ”områdes-ID” på 3 bokstäver (t.ex. STH) för din nya adress.

Vet du inte vilket nätbolag du har? Du kan t.ex. använda dig av https://elomraden.se/ för att kolla upp detta.

Vid förändrat elområde och/eller stor förändring i årsförbrukning måste ett nytt avtal tecknas.

OBS! Det är viktigt att du uppger samma inflyttningsdatum för både nätbolaget och oss för att undvika förseningar.

Kundservice hjälper dig:

08-20 51 00

…eller fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig:

  • Detta kan du t.ex. vanligtvis hitta på din faktura.
  • Kontakta ditt nätbolag. Av nätbolaget får du ett nytt s.k. anläggnings-ID på 18 siffror samt ett nätområdes-ID på 3 bokstäver (ex STH) för din nya adress.
    Om du inte vet vad du har fär nätbolag/nätägare kan du t.ex. använda dig av https://elområden.se och göra en sökning.
  • Vill du påpeka något, fråga oss något eller meddela oss om någon specifik information? Skriv det här.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Det ska inte behöva vara jobbigt

Ger du oss en fullmakt så löser vi allting åt dig. Vi säger upp ditt gamla avtal och hjälper dig att teckna ett elavtal tillsammans med oss. Enkelt.

Allt du behöver göra är att kontakta kundservice på 08-20 51 00.

FRÅGOR OM FLYTT

VAD HÄNDER OM JAG INTE VILL TA MED MITT NUVARANDE ELAVTAL TILL DEN NYA ADRESSEN?
Kontakta ditt nätbolag och meddela att du flyttar. Nätbolaget kommer då att meddela oss att du flyttar. Vi avslutar ditt elavtal per det datum du meddelat nätbolaget. För att vi ska kunna skicka en slutfaktura behöver vi din nya faktureringsadress.
VILKA UPPGIFTER BEHÖVER NI FÖR ATT TECKNA NYTT ELAVTAL?
Vi behöver veta den nya adressen, anläggningsuppgifter (Anläggnings-ID och Områdes-ID – finns på elfakturan) och vilket datum du flyttar till den nya adressen.
NÄR SKA JAG SENAST ANMÄLA FLYTT TILL ER?
Det är viktigt att du anmäler flytt så snart som möjligt för att undvika att hamna på ett dyrt anvisningsavtal. Är det kort tid kvar till inflyttningsdagen är du välkommen att kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.